Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Afvallen door de basisregels..

In tegenstelling tot andere ziektes, vereist het vechten tegen overgewicht meer dan alleen een operatie of medicijn. Je moet grote veranderingen in je leefstijl aanbrengen, zoals een dieet en meer beweging. Maar voordat je hiermee begint, is het handig om op de hoogte te zijn van een aantal basisregels.

Ben ik te mager, normaal of heb ik overgewicht?

BMI Body Mass Index
BMI is een verhouding tussen lichaamsgewicht en lengte. De ideale BMI is 23 of 24, heb je een BMI tussen de 25 en 26 dan neig je naar overgewicht. is je BMI 30 dan heb je obesitas en bij 40 of hoger dan heb je morbide obesitas oftewel zeer veel overgewicht.

Je kunt je BMI berekenen door je lichaamsgewicht te delen door het kwadraat van je lichaamslengte. Bij een goede sportschool kun je dit laten doen, maar er zijn ook verschillende calculators op internet te vinden die een berekening kunnen geven.

Ook kun je een meetlint pakken en om je buik doen, om te meten hoeveel centimeter deze is. Mannen met een taille groter dan 100 centimeter en vrouwen groter dan 88 centimeter hebben teveel overtollig buikvet.

Waarom vallen sommige mensen sneller af?

Bassaal Metabolisme in Rust (BMR) vertegenwoordigd energie die nodig is voor de essentiele lichamelijke functies, zoals ademhaling, bloedsomloop en spierspanning. Dit betekent dat zelfs wanneer iemand totale rust heeft (mentaal en fysiek), hij of zij nog altijd calorieen verbrand, omdat het lichaam energie nodig heeft voor deze functies. Echter, genoeg calorieen verbranden via BMR alleen, is niet genoeg om af te vallen. Het is alleen beslissend waarom sommige mensen sneller afvallen dan andere.

Je kunt je BMR berekenen door de volgende formule te gebruiken

Mannen: 66 + (13,7xgewicht in kilogram) + (5xlengte in centimeters) – (6,8xleeftijd in jaren) = BMR

Vrouwen: 665 + (9,6xgewicht in kilogram) + (1,8xlengte in centimeters) – (4,7xleeftijd in jaren) = BMR

Het getal dat hieruit komt verbrand je op een dag wanneer je totale rust hebt en niets doet.

Hoeveel calorieen moet ik dagelijks binnen krijgen om gewicht te verliezen?

Sommige mensen zien calorieen als iets slechts, en dit zou voorkomen moeten worden. Calorieen zijn namelijk zeer belangrijk voor het lichaam, omdat de calorieen die we binnen krijgen uit voeding omgezet worden door het lichaam om energie aan te maken, zodat we in het dagelijks leven goed kunnen functioneren. Calorieen worden pas slecht als iemand te veel binnen krijgt, omdat hij of zij een lui leventje leidt. Als iemand minder actief is, zullen de overbodige calorieen opgeslagen worden als reserve voor later gebruik. Als het lichaam 3500 calorieen meer binnen krijgt dan het verbruikt, dan komt het een halve kilo aan. Als het lichaam 3500 calorieen meer verbrand dan het eet, verlies je een halve kilo lichaamsgewicht. De volgende formule kun je gebruiken, om te weten te komen hoeveel calorieen je nodig hebt voor het dagelijks functioneren.

Geen tot weinig beweging, BMR x 1,2
Lichte oefeningen (1 tot 3x per week), BMR x 1,375
Gemiddelde lichaamsbeweging (3 tot 5 dagen per week), BMR x 1,55
Zware inspanning (6 tot 7 dagen per week), BMR x 1,725
Zeer zware inspanningen (tweemaal per dag, extra zware trainingen), BMR x 1,9

Voorbeeld, als je BMR 2.000 is en je beweegt niet tot weinig dan doe je 2.000 x 1,2 = 2.400 calorieen.

Heb je overgewicht of zelfs obesitas, dan heb je een hoger risico op gezondheidsproblemen, zoals hart- en vaatziekten, suikerziekte en bronchitis. Ook kan iemand een verminderd zelf beeld krijgen of depressies hebben.

De enige persoon die je kan helpen van je overgewicht af te komen, ben jijzelf. Als je langer en beter wilt leven, zorg dan dat je op je gezondheid let en verlies die paar extra kilo’s door vandaag te beginnen! Lees ook eens deze interessante artikelen die je opweg kunnen helpen:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text