Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Hoeveel calorieen moet ik verbranden om af te vallen

“Hoeveel calorie├źn verbranden om af te vallen?” dit is een veelgestelde vraag onder de mensen die willen afvallen. Wanneer je weet hoeveel calorieen je op een dag binnen krijgt en wat het aantal calorieen is die je op een dag verbrand, kun je een schatting maken hoe lang het duurt om af te vallen.

Een calorie is de meeteenheid voor energie die we krijgen van het voedsel dat wet eten. Kortweg betekent dit, hoe meer calorieen je binnen krijgt, hoe meer energie je hebt om te verbranden. Echter, wanneer calorieen niet worden gebruikt door het feit dat het lichaam te weinig energie verbrand, neemt het lichaam deze calorieen op in het lichaam met als gevolg vet-opslag. Het lichaam slaat deze calorieen op en kunnen in ene later stadium omgezet worden. Lichaamsvet wordt dan ook wel aangeduid als “voorbehouden energie”.

Elk mens werkt anders. Iedereen heeft dan ook verschillende calorie-eisen en verbrand anders vet. Mer dan de helft van de dagelijkse hoeveelheid van de calorieen wordt omgezet in energie die je nodig hebt voor het normaal dagelijks functioneren van het lichaam, zoals ademhaling en de bloedcirculatie. De andere helft gaan naar fysieke activiteiten zoals lopen en werken. Factoren die bepalen wat de dagelijkse hoeveelheid calorieen is zijn, leeftijd, geslacht, lichaamsomvang en lichaamsactiviteit.

Een belangrijk punt om te onthouden is de calorie-ratio 3500:1 om een pond af te vallen. Dit betekent, dat elke 3500 calorieen die je lichaam te veel binnen krijgt, je 1 pond aankomt (een halve kilo). Verbrand je lichaam 3500 calorieen meer dan er binnenkomt, dan val je een halve kilo af.

Hoeveel calorieen verbranden om gewicht te verliezen? laten we elk punt hierboven stapsgewijs behandelen

Leeftijd

Het aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft blijft stijgen vanaf je geboorte tot een leeftijd van 20 tot 39 jaar. Na het bereiken van 40 jaar of ouder zal dit geleidelijk afnemen en heb je minder calorieen nodig. Dit komt, omdat het lichaam de stofwisseling van nature vertraagd naarmate we ouder worden als gevolg van hormonale veranderingen, verhoging van het percentage lichaamsvet, etc. Gezien deze factor, moet je op latere leeftijd meer bewegen om dezelfde hoeveelheid energie te verbranden.

Geslacht

Mannen hebben van nature meer spiermasse en een lager vetpercentage in vergelijking met vrouwen, hierdoor verliezen ze sneller gewicht. Dit betekent dat vrouwe. meer moeite moeten doen om calorieen te verbranden dan mannen.

Lichaamsomvang

Mensen met overgewicht of obesitas verliezen sneller gewicht in vergelijking met mensen die al slank zijn. Dit komt doordat zij ook meer gewicht hebben om te verbranden.

Niveau van beweging

Mensen die erg actief zijn verliezen gemakkelijk en sneller gewicht dan mensen die de hele dag op een stoel zitten. Ook al lijkt dit vanzelfsprekend, de uitleg hiervoor is simpel, omdat mensen die meer bewegen meer calorieen verbranden om aan de behoefte van hun energie-eisen te voldoen.

Kort samengevat, als je af wilt vallen, is het nodig om het aantal calorieen die je binnenkrijgt te verlagen en de dagelijkse lichaamsbeweging verhogen.

Als we kijken naar de calorie ratio 3500:1 om een pond te verliezen, hoef je maar 500 calorieen dagelijks meer te verbranden dan je binnenkrijgt om een halve kilo in de week af te vallen. Verbrand je meer calorieen per dag, dan val je ook meer kilo’s af in een week. Belangrijk om te weten is dat je sowieso niet minder dan 1200 calorieen per dag moet innemen om je lichaam normaal te laten functioneren.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text