Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Hoe kun je vijf kilo afvallen in een week

Afvallen is voor heel veel mensen erg lastig. Om goede resultaten te behalen moet u op een natuurlijke manier proberen om van de extra kilo’s af zien te komen. In sommige gevallen is het nodig om snel af te vallen in een zeer korte tijd. Een ander artikel hebben wij uitgelegd wat je kunt doen om in een week tijd af te vallen en op deze manier wat extra gewicht verliezen. In dit artikel leggen we uit hoe het mogelijk is om in 1 week tijd vijf kilo lichaamsvet kwijt te raken. Houd er wel rekening mee dat vijf kilo afvallen in een week tijd niet de gezondste manier is om van de extra kilo’s af te komen. Wil jij het proberen of je vijf kilo af kunt vallen in een week, ondervind nu hoe makkelijk of moeilijk het voor jou is om snel af te vallen.

De voorbereiding

Voordat je begint aan deze uitdaging, moet je er zeker van zijn dat je lichaam en gezondheid het belangrijkst zijn en deze uitdaging aan kan. Start niet voordat je een dokter om advies heeft gevraagd. Snel gewicht verliezen kan soms andere gezondheidsproblemen veroorzaken. Wanneer je je goed voelt en advies hebt ingewonnen bij een dokter, verzamel al je wilskracht en energie die je hebt om te beginnen. Het is belangrijk dat je volledig gemotiveerd bent om vijf kilo af te vallen in een week tijd.

Een goed begin is het halve werk

Om deze moeilijk week door te komen is een goede start belangrijk. gewicht verliezen is niet makkelijk en daarom moet je op dag 1 een erg strict dieet volgen. Dit helpt jou om je te motiveren om snel gewicht te verliezen. Eet een goed ontbijt bijvoorbeeld cereals en melk met een laag vet gehalte. Gedurende de dag kan je een paar stuks fruit eten en in de avond weer magere yoghurt pakken. Drink over de gehele dag veel water en een paar kopjes groene thee, dit is belangrijk voor je lichaam en helpt bij het afvallen. Houd er rekening mee, doe dit alleen de eerste dag dat je het dieet volgt.

 Minder is meer

Voor de overige dagen is het belangrijk dat je je aan een maximaal aantal calorieën houdt die je binnen krijgt met eten. Een goede manier is om ongeveer de helft te eten van wat je normaal doet en veel water te drinken. Water zorgt ervoor dat je maag vol zit en dit geeft je minder behoefte dat je wilt eten. Sla geen maaltijden over om op ene later tijdstip meer te eten. Dit is niet de goede manier om snel gewicht te verliezen. Eet elke 3 a 4 uur kleine porties. Een tip kan zijn om de maaltijden in kleinere borden te serveren. Op deze manier krijg je een duidelijker beeld van wat je naar binnen werkt.

Geen tussendoortjes en snacks

Om snel af te vallen en vijf kilo in een week te verliezen is het belangrijk dat je begrijpt dat het aantal calorien dat je naar binnen werkt drastisch verlaagt dient te worden. Om 500 gram (1 pond) af te vallen is het nodig om 3500 calorien meer te verbranden dan je binnen krijgt. Dit betekent dat de calorien die je binnen krijgt doormiddel van eten tot een minimum moet houden. Voor de komende weken betekent dit dus geen: chocola, frisdrank, snoep, zuivel, ingeblikte voedsel, verwerkt voedsel, gebakken voedsel en natuurlijk junkfood. Ook het binnen krijgen van koolhydraten en eiwitten moet beperkt worden. Wat je wel kunt eten zijn appels en sinaasappels, groene groenten, vis, wit vlees en salades zonder dressing.

Sla het ontbijt NIET over

Het ontbijt mag niet genegeerd en overgeslagen worden. Ontbijten is goed voor je lichaam en zorgt ervoor dat je lichaam gaat verbranden. Begin de dag 1 uur eerder dan je normaal gewend bent. Als je uit bed bent gekomen besteed je 10 minuten aan rek en strek oefeningen. Op deze manier worden al je spieren wakker, loop daarna 20 minuten stevig door. Rennen mag ook en is zelfs beter. Nadat je 20 minuten hebt gelopen of gerend, pak je een korte douche en eet hierna een goed ontbijt met sereals en magere melk. Aan het eind van de middag als je thuis bent gekomen van het werk, pak je een half uurtje rust. Doe hierna oefeningen voor ongeveer 45 minuten tot 1 uur lang. Je kunt bijvoorbeeld weer gaan lopen, renne, gewichtsoefeningen etc. Het doel dat je wilt bereiken is om meer spieren aan te maken. Door het aanmaken van spieren verbrand je ook meer en sneller energie. Voer de oefeningen niet alleen uit, maar motiveer jezelf om ook echt tot je eigen limiet te gaan. Houd je belangrijke doel voor ogen!

Sla het avond eten over

Het avond eten voor de komende 7 dagen is verboden. Een groot verschil met uw normale dagelijkse ritme is dat je het avond eten overslaat. Om je maag bezig te houden en een voller gevoel te geven kun je zoals heirboven eerder beschreven water en groene thee drinken. Door het avond eten weg te laten geef je je lichaam de tijd en kans om vet te verbranden die het heeft opgeslagen. Vind je het erg moeilijk om je avond eten over te slaan, ga dan eerder naar bed of houd je lichaam en geest op een goede manier bezig.

Conclusie om vijf kilo lichaamsgewicht te verliezen in een week tijd, is dat je veel moet op offeren om je doel te bereiken. Het is belangrijk dat je tijdens dit een week durende programma veel minder calorien binnen krijgt dan normaal gesproken en dat je een goede manier vind om meer calorien te verbranden dan je eerst deed. Programma’s zoals deze om snel gewicht te verliezen, zijn alleen bedoelt voor een korte periode (een aantal dagen) en zeker niet langer dan een paar weken. Om voor langere tijd het behaalde resultaat vast te houden is het noodzakelijk om sportief te blijven en gezond te blijven eten en leven.

Hier meer lezen over gezonde voeding

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text