Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Je wilt verantwoord afvallen, maar waar moet je beginnen

Als je hebt besloten dat je wilt afvallen (om welke reden dan ook) is het vaak moeilijk om te beginnen. Er zijn zoveel verschillende methodes, technieken en dieeten dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Gelukkig komt het bij verantwoord afvallen neer op een aantal belangrijke regels en bij deze belangrijke basis regels hoor je te beginnen. In dit artikel wordt de belangrijkste basisregel van allemaal beschreven ‘Verminder de calorieen die je binnen krijgt en verhoog je lichaamsbeweging’.

Bij verantwoord afvallen gaat het er om dat je lichaam meer calorieen gaat verbranden dan er binnen komt. Om een start te maken is het daarom belangrijk dat je weet hoeveel calorieen je dagelijks binnen krijgt. Als je dit opschrijft in een dieet-dagboek, zou je je verbazen wat je op een normale dagelijkse dag eet. Schrijf gedurende een aantal weken op wat je eet en hoeveel je eet. Doe je suiker in je koffie, vergeet dit dan niet op te schrijven, boter op je brood ook dit noteren etc. Zodra je hiermee klaar bent kun je beginnen met het verminderen van je dagelijkse inname.

Dit is belangrijk, omdat veel mensen veronderstellen dat ze een crash-dieet nodig hebben om gewicht te verliezen. Dit is absoluut niet waar. Zo weinig mogelijk eten of zelfs helemaal niet eten kan je gezondheid en lichaam beschadigen en voor de lange termijn ave-rechts werken. Een voorbeeld, als je ineens stopt met eten dan zul je in eerste instantie afvallen, maar je stofwisseling zal ook vertragen. Dit betekent wanneer je weer normaal gaat eten veel sneller aan komt dan daarvoor. Een ander probleem is dat een crash-dieet erg moeilijk is om voor langere tijd vol te houden. Tevens is het niet gezond voor je lichaam om voor langere tijd te volgen.

Bij verantwoord afvallen hoort beweging. Als je nooit geinterresseerd bent geweest in sporten en vervolgens meer moet gaan bewegen, kan dit ontmoedigend werken. In je verbeelding ga je er vanuit dat iedereen in de sportschool slank en fit is en misschien durf je er wel niet heen te gaan, omdat je je schaamt. De waarheid is echter wel, dat wanneer je verantwoord wilt afvallen moet starten met bewegingsoefeningen. Het liefst zoveel mogelijk. Sommige experts schatten dat je 250 minuten per week cardio-training moet volgen om gewicht te verliezen. Dat is veel meer dan veel mensen doen in een maand tijd.

Wat belangrijk is, is dat je dit niet gelijk als doel voor ogen moet hebben. Begin bij haalbare kleine doelstellingen en probeer naar die 250 minuten per week toe te werken. Als je elke dag al 30 minuten gaat bewegen, betekent dit dat je na 5 werkdagen op 150 minuten zit. Houd je dit vol, dan krijg je meer zelfvertrouwen en je conditie neemt toe. Wilt u liever niet naar een fitness-club maar wel verantwoord afvallen denk dan eens na om te gaan zwemmen, dansen of een andere sport. Joggen is een goede manier om af te vallen maar je moet niet te snel het aantal meters die je aflegd verhogen.

Hopelijk heb je door dit artikel een paar leuke ideeen gekregen en ben je gemotiveerd geraakt om ook te beginnen met verantwoord afvallen. Het is erg belangrijk dat je van te voren een plan bedenkt en op papier zet, zowel voor het dieet als de lichaamsbeweging. Houd jezelf ook strict aan je schema voor een bepaalde periode en heb geduld. Het resultaat komt dan vanzelf. Maak een gebalanceerd dieet voor jezelf (met behulp van een deskundige) zodat je alle benodigde vezels en vitaminen binnen krijgt die je lichaam nodig heeft om af te vallen.

In het kort, verantwoord afvallen doe je door je dagelijkse calorie-inname te verminderem met tenminste 20% of meer indien nodig. Daarna kun je je lichaamsbeweging verhogen, doe dit op een manier die jij leuk vind, zodat je het lang volhoudt en er plezier in hebt.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text