Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Afvallen op een natuurlijke manier

Er zijn veel manieren om gewicht te verliezen maar het meest belangrijke is om dit te doen op een zo natuurlijk mogelijk manier. Dit is belangrijk, omdat als je erin slaagt om op deze manier af te vallen, je hierna minder snel weer aankomt. In dit artikel worden een aantal tips en technieken beschreven die je helpt bij het verantwoord afvallen op een zo natuurlijk mogelijke manier.

Denk goed na over de producten die je koopt in de supermarkt

Supermarkten zijn zo ingericht dat het verleidelijk is om producten te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt. Heb je er weleens bij stilgestaan waarom melk, eieren en vlees helemaal achter in de winkel liggen. Alle basis producten die je nodig hebt worden zo in de schappen gelegd, zodat je een heel rondje door de winkel moet lopen. Veel mensen hebben de gewoonte om impulsief producten te kopen. In deze producten zitten vaak veel calorieen. Denk aan zoetigheid als cake en snoep of producten waar veel zout inzit zoals chips en crackers. Wanneer je naar de supermarkt gaat dien je alleen de producten te kopen die je daadwerkelijk nodig hebt. Maak een boodschappenlijstje en koop alleen die producten die je hebt opgeschreven.

Eet gematigde porties

Het is erg belangrijk om je porties te verkleinen. Vind je het moeilijk om een goede hoeveelheid te kiezen? Neem een stuk vlees, kip of vis ter grootte van een pak kaarten om aan je dagelijkse hoeveelheid eiwitten te voldoen. Door het nuttigen van gematigde porties, leer je je lichaam en geest te wennen aan een normale hoeveelheid eten. Dit is erg belangrijk om nieuwe eetgewoontes aan te leren en om een gezond dieet te volgen.

Begin met het eten waar weinig calorieen in zitten

Er bestaat geen eten waarvan je uit jezelf slanker wordt. Maar toch bestaat er voedsel waar weinig calorieen inzitten en waar je van af kunt vallen. Als voorbeeld, 100 gram broccoli bevat 25 calorieen en het lichaam verbrand er 80 bij de spijsvertering. Ander eten waar weinig calorieen inzitten en die veel calorieen vereisen voor de spijsvertering zijn asperges, bloemkool, selderij, sla en courgette. Dit zijn een aantal goede en gezonde voedingsmiddelen die je in je dieet moet verwerken.

Meer spiermassa

Spiermassa is het meest actieve weefsel in ons lichaam en zorgt ervoor dat je de hele dag door calorieen verbrand. Als je erin slaagt om je spiermassa te verhogen met 1 kilo, helpt dit je 100 calorieen per dag extra te verbranden. het is erg belangrijk dat je een vorm van lichaamsbeweging gaat gebruiken om op een natuurlijke manier af te vallen.

Maak duidelijke en haalbare doelstellingen

Om op een natuurlijke manier af te vallen is het erg belangrijk dat je duidelijke doelstellingen hebt. Door het maken van deze doelstellingen zul je een plan hebben om te volgen en kun je je leefstijl makkelijker aanpassen om je doel te bereiken. Concentreer je op zowel de korte- als de langetermijn. Je kunt een korte termijn doel hebben om een halve kilo in een week kwijt te raken. Dit is een hoeveelheid die je op een gezonde manier kunt verliezen in een week. Je kunt deze halve kilo in een week bereiken door elke dag 500 calorieen minder in te nemen dan je lichaam verbrand. Een makkelijke manier om deze 500 calorieen te behalen is door te bewegen of een goed dieet te volgen. Voor het beste resultaat gebruik je een combinatie tussen lichaamsbeweging en dieet.

Geduld hebben is belangrijk

Het is een feit dat je in twee weken tijd waarschijnlijk geen 10 kilo aan bent gekomen, het zal je dus zeker meer dan twee weken kosten om ze ook weer kwijt te raken! Focus je op een goed dieet en hou je hier ook strict aan gedurende 8 tot 12 weken. Wanneer je hiermee begint, moet je er rekening mee houden dat je lichaam in het begin tegen stribbelt. Houd je aan je schema en wees niet gelijk gedemotiveerd als je niet meteen gewicht verliest. Met geduld en volharding kan je lichaam meer vet gaan verbranden. Heb geduld en je ziet resultaat.

Kijk eens in de spiegel

Als je in een afslankproces zit wil je vooruitgang zien die ook daadwerkelijk zichtbaar zijn. Je kunt voor de spiegel gaan staan om de vooruitgang te zien. Kijk goed naar de probleem gebieden waar het meeste vet zit zoals de heupen en dijen voor de vrouw en de buik bij mannen. De weegschaal kan soms geen verschil aangeven, de spiegel geeft dan duidelijkheid of je meer spiermassa hebt gekregen en vet hebt verloren.

Houd een dagboek bij

Het is belangrijk om een soort van dagboek bij te houden. Doordat je een dieet-dagboek bijhoudt weet je precies wat je eet en hoeveel je eet. Door dit bij tehouden krijg je een compleet beeld van wat je eet gewoontes zijn. Je weet precies hoeveel maaltijden je op een dag eet, de hoeveelheid en op welk tijdstip je de maaltijden eet.

Behalve het opschrijven van alles wat je eet en drinkt, kun je in het dieet-dagboek opschrijven hoe je je voelt, gedachtes en reakties op elke maaltijd. Je kunt zoiets opschrijven als, had je echt honger toen je je laatste maaltijd at, of was het uit verveling? Of at je juist omdat je blij was of juist verdrietig? Dit zijn belangrijke punten om op te schrijven in je dagboek. Op deze manier kun je erg veel leren over je lichaam. Op deze manier kun je op een natuurlijke en gezonde manier goed afvallen.

Denk na over wat je eet

Als je op het punt staat om iets te eten of te drinken, denk dan even na of hetgeen je wilt eten of drinken je zal helpen bij het behalen van je doelstellingen. Door rekening te houden met wat je eet en drinkt, krijg je een duidelijker beeld van je eet- en drink-gewoontes. Dit kan je helpen bij het maken van keuzes die nodig zijn om op een natuurlijke manier af te vallen.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
It is main inner container footer text