Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Afvallen met shakes : is het mogelijk?

afvallen met shakesAls je opzoek bent naar blijvend gewicht verlies op een gezonde manier, probeer dan eens een twee maal shakes dieet plan!

Vergeleken met veel andere diëten zal je niet uithongeren. Als je aan fitness doet zal je niet vang hoeven zijn dat je spier verliest tijdens het vetverlies. Je spendeert geen fortuin aan het voorbereiden van maaltijden of andere dieet manieren.

 Zo werkt het..

Drink twee hoog gedoseerde eiwit, laag in koolhydraten shakes met vezels en omega 3 toegevoegd. Voeg er groente en fruit doorheen. Heb daarnaast nog drie andere maaltijden per dag (snacks) Houd je calorieën inname tot minder dan 500 onder je dagelijkse calorieën  onderhoud  en je zal makkelijk een halve kilo per week verliezen. Wees bereid om minimaal drie keer per week te sporten en zie hoe het vet op magische wijzen van je lichaam verdwijnt.

Kies een eiwit

De basis van je shake zal een hoogwaardig eiwit moeten zijn die je met water mixt. Waarom je dit zou moeten kiezen? Whey shake bevat alle eiwitten die spierafbraak tegen gaan en bevat geen vetten of koolhydraten.

Whey shake
Whey geeft een voldaan gevoel en is makkelijk verteerbaar. Het bevat zon 130 calorieën per 25 gram dosering.  Whey is vetvrij, laag in koolhydraten en lactose en suikervrij, toch bevatten de duurdere versie 2 gram koolhydraten Whey word vaak door bodybuilders gebruikt omdat het de spieren tegen afbraak beschermt.

Caseïne eiwitten

Dit eiwit in caseïne melk) zal makkelijk verteren en kan u helpen om langer een vol gevoel te hebben. Veel mensen combineren Whey en Caseine , zodat ze uit beide de voordelen pakken. De caseïne-eiwit is erg populair om ‘s nachts voor het slapen te gebruiken, dit omdat het je de hele nacht beschermt tegen honger aanvallen.

Maaltijd vervangers

Maaltijdvervangende poeders zijn eiwit poeders die 250-300 calorieën te bevatten. Ze hebben een mix van Whey en Melk eiwitten waarbij ook nog eens koolhydraten, vezels en vitamines zijn toegevoegd. Veel mensen gebruiken een halve portie, waarvan ongeveer 20 g eiwit en 10 g koolhydraten.

Ei, soja of plantaardige eiwitten
Deze bronnen zijn goed voor degenen die zuivel voedsel willen voorkomen of specifieke melkallergie hebben.

2 Voeg vezels toe

Vezels kan je toe voegen om de honger weg te houden en om de bloedsuikerspiegel pieken te beheersen. Deze vezels absorberen water en zetten zich op in de  maag om een gevoel van volhoud te creëren . Vezels vertragen ​​ook de normale ontwikkeling van bloedsuiker reacties in een maaltijd, zelfs bij het drinken gewoon eiwit.  Probeer 25g vezels per dag te consumeren.

psyllium

Psyllium vezels \zijn voornamelijk oplosbare vezels die ongeveer 50 maal zijn gewicht in water absorbeert. Dit helpt bij het creëren van een meer omvangrijker, zachtere ontlasting en Voeg ongeveer 1 tot drie thee lepels toe.

Glucomannaan

Een studie over een periode van 8 weken vertoonden dat degenen die 2 capsules van deze plantaardige vezels voor het ontbijt , de lunch en het diner namen bijna 5 kilo verloren terwijl de placebogroep in gewicht toenam. Neem het voor een of voeg het toe aan je shake.

Chia zaden

Slechts 1 eetlepel van deze niet-glutenvrije zaden bevat ongeveer 5 g vezels, 3g eiwit en 2,5 g omega-3 vetzuren.. Klop het goed op met de lepel en laat het een minuutje inwerken.

  1. Voeg omega drie toe

Omega vetten helpen bij het vertragen van de spijsvertering, waardoor je sneller vol zit. Aangezien eiwit poeders weinig vet bevatten, wil je wat gezonde omega-3 vetten aan je shakes toevoegen, zoals lijnzaadolie, visolie of chia zaden. Dit zal je overdag meer “uithoudingsvermogen” geven. Deze goede vetten hebben in onderzoek aangetoond dat de vetverbranding  in spieren  verbetert en het vetopslag verminderd.

In een studie met diabeten nam ieder persoon 6 g visolie (1,9 g omega-3 vetzuren) of zonnebloemolie placebo gedurende 12 weken samen met oefeningen. De onderzoekers merkte op dat de olie-groep de grootste afname in lichaamsvet had  (bijna 3 kilo)

Lijnzaadolie

Voeg een eetlepel toe aan uw shake, die ongeveer 7,7 g omega-3 verzuren en 120 calorieën bevatten. Het heeft een milde smaak die niet de smaak zal verminderen.

visolie

Voeg een theelepel aan uw shake, die ongeveer 1,7 g omega-3 vetzuren, het levert ongeveer 45 calorieën op. Je zou ook zachte softgel capsules kunnen nemen (1-3 stuks) Vis is de beste bron voor omega-3 vetzuren. Een redelijke dosis 1-3g visolie per dag zal al genoeg zijn.

Studies laten zien hoeveel je verliest

Overtuigend onderzoek toont aan dat het drinken van 1-2 shakes per dag kan u helpen gewicht te verliezen en het weg  houden van vetten.

Neem twee whey shakes per dag om zon vier kilo te verliezen.

Een klinische studie gepubliceerd in het Journal of Nutrition volgde het lichaamsgewicht van 90 mannen  en vrouwen met overgewicht gedurende 23 weken bij het drinken van twee shakes per dag.

Ze dronken  “Whey-eiwit (28 g eiwit per maaltijd), soja-eiwit (28 g eiwit per maaltijd) of koolhydraten shakes. Elke shake bevatten 200 calorieën. Ze dronken het rond het ontbijt en avond eten. De whey groep verloor bijna 5 kilo lichaamsgewicht per persoon en vijf procent vetpercentage. De soja groep verloor per persoon 2,5  kilo lichaamsgewicht. De koolhydraat controlegroep vertoonde nauwelijks resultaat.

Moraal van het verhaal

Het is zeer goed mogelijk om gewicht te verliezen met shakes, toch is het niet aangeraden om het als maaltijd vervangers te gebruiken. Neem ze slechts als een aanvulling op je normale voedingsschema en je zal er je vruchten mee kunnen plukken. Voor de beste resultaten kan je het beste kracht training doen.

Op deze manier stimuleer je spier aanmaak waardoor je ook meer vet verbrand. Hoewel het lijkt alsof het aan de prijzige kant is ben je in verhouding met echt voedsel veel minder kwijt, een schepje bevat soms namelijk hetzelfde als een maaltijd. Ook gaan de potten vaak erg lang mee, ze zijn heerlijk om als tussendoortjes te gebruiken!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :