Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

14 super tips om snel af te vallen

Om snel af te vallen moet je bepaalde belangrijke regels volgen. Neem deze regels in acht en val op gezonde en natuurlijk wijze af.

Het is niet gemakkelijk om snel van die extra kilo’s af te komen. Toch is het haalbaar, ook voor jou. Een ijzersterke motivatie met behulp van de volgende tips helpen je opweg.

1. Beperk het aantal calorien

Om gewicht te verliezen moet je minder calorien eten dan dat je binnen krijgt. Snel afvallen kan je bereiken door lichaamsoefeningen en een goed dieet.  Om zeker van je calorieiname te zijn, kan je een dieet-dagboek bijhouden.  In dit dagboek schrijf je alles op wat je eet en drinkt. Ook de kleine hapjes en koekjes tussendoor.  Vergeet niet te beschrijven wat je bijv. in je koffie doet (suiker en melk) dit kan bepalend in je gewichtverlies zijn. Houd dit een aantal weken vol.

Reken het eten en drinken dat je binnen krijgt om naar naar calorien. Je kan dan je achter dagelijkse calorienbehoefte komen. De rekensom die je hiervoor gebruikt gaat als volgt: vermenigvuldigd  je eigen gewicht met 15.

Dit is wat je dagelijks ongeveer kan eten om op gewicht et blijven. Deze berekening is niet 100% waterdicht. Dit komt omdat iedereen een andere stofwisseling heeft. Het geeft je wel een indicatie hoeveel calorien je van je dieet-dagboek moet schrappen om gewicht te verliezen. Als je erin slaagt om je calorie-inname met 500 calorien per dag te verminderen, verlies al gauw een halve kilo per week. Het verminderen van de dagelijkse calorie-inname is makkelijker dan je denkt.

Hieronder een aantal voorbeelden om je te motiveren

Als je normaal gesproken koffie drinkt met melk en suiker en deze vervangt door zwarte koffie. Zo verlies  tot een pond vet per week. Stop met de dressings in de salade. Eet alleen de salade zelf. Dit helpt, omdat de dressing erg vet is.Vermijd het drinken van frisdrank, zoetigheid (suiker) en boter. Kijk altijd naar de voedingswaarde op de etiketten van de producten die je koopt. Koop vetarme producten. Lees je dagboek nog eens goed door  en schrap producten waar het meeste vet in zit. Vervang deze producten met gezondere alternatieven.

2. Eet gezond

Kies voor maaltijden waar weinig vet in zit. In plaats van rund of varkensvlees kan je beter voor kip of vis kiezen. Door kip en vis te eten val je snel af. Er zit namelijk minder vet in zit. Vissoorten zoals tonijn en zalm zijn als antioxidanten en zijn goed voor je gezondheid.

Houd rekening met de bijgerechten die je eet. Deze bevatten vaak veel extra calorieën die vaak niet meegeteld worden. Dit zijn allemaal extra calorieën die je al gauw over het hoofd ziet. Om afvallen serieus te nemen moet je de bijgerechten zoals friet/ gebakken aardappelen en pasta’s vervangen door veel groenten en salades zonder dressing.

3. Vergeet het ontbijt niet

Kies voor ontbijt met magere yoghurt en graanproducten met weinig suiker (cereals) samen met magere melk en vers fruit. Snel afvallen begint door de dag gezond te beginnen. Door een gezond bevorderd je stofwisseling en verminderd het verlangen naar tussendoortjes.

4. Eet op vaste tijden, maak een schema voor je maaltijden

Maak elke week een nieuw schema met wat je de komende week gaat eten. Ben je je ervan bewust dat deze maaltijden je dienen te helpen bij het verliezen van gewicht. Deze maaltijden dienen zo weinig mogelijk calorien te bevatten. Hou jezelf niet voor de gek, door alleen de voedingsmiddelen te veranderen kom je er niet. Ga met het gemaakte lijstje naar de supermarkt en hou je strikt aan deze lijst. Het eet-schema zorgt er niet alleen voor dat je voeding in balans is. Het zorgt er ook voor dat je gezond eet.

5. Eet kleinere porties

Wil je snel afvallen zorg er dan voor dat je kleinere porties eet. Een voorbeeld hiervan is, wanneer je een pak koekjes open maakt en deze dezelfde dag helemaal leeg eet, dit helpt je niet bij het afvallen. Door gematigde porties te eten en minder calorieën binnen te krijgen kun je met niet al te veel moeite gewicht verliezen.

6. Snacken hoeft niet helemaal verbannen te worden

Het is mogelijk om af te vallen en af en toe een snack/ tussendoortje te nemen. Het maakt het er alleen niet gemakkelijker op om jezelf in te houden. Daarom een lijstje met gezonde tussendoortjes die weinig calorien en vet bevatten en waar veel vezels in zitten:

Noten
Rijstwafels
Vruchten
Gedroogde abrikozen
Cherrie-tomaten
Groenten
Fruit

7. Eet meer vezels

Vezels helpen helpen om snel af te vallen. Het is bewezen dat vezels helpen om de juiste hoeveel water in je darmen vast te houden.  Dit bevorderd de spijsvertering. Door het eten van vezels voel je je minder opgeblazen. Onderzoekt bewijst dat het eten van vezels een beroerte, hart- en vaatziektes helpt voorkomen.

8. Drink veel water

Water drinken is erg belangrijk bij het afvallen. Water is essentieel voor je vochtbalans. Drink minsterns twee liter water per dag.

9. Oefening en lichaamsbeweging

Door op je voeding te letten alleen kom je er niet. Afvallen kan doormiddel van lichaamsbeweging en doormiddel van het verminderen van de calorie-inname. Snel afvallen kan alleen wanneer je beide punten serieus neemt. Lichaamsbeweging kan je goed helpen om veel extra calorien te verbranden. Er zijn veel vormen van lichaamsbeweging en lichamelijke activiteit die je kunt opnemen in je dagelijkse schema. Je kunt Aerobic oefeningen gaan doen, bijv. joggen, lopen, fietsen, zwemmen en rennen. Als doelstelling moet je deze oefeningen minimaal 30 tot 40 minuten per dag uitvoeren, drie tot vier dagen per week. Als je dit volhoudt, verhoog dan langzaam de duur naar 1 uur per dag.

10. Ga bezig met gewichten

Trainen met gewichten helpt zowel mannen als vrouwen om spieren op te bouwen, het verminderen van vet en het stimuleert een betere stofwisseling. Als je echt snel lichaamsgewicht wilt verliezen, dan moet je minimaal drie keer per week 30 minuten fysiek met je lichaam bezig zijn. Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat krachttraining de stofwisseling met 15% verbeterd. Dit betekent voor een vrouw dat zij 200 tot 300 calorieën per dag extra verbrand terwijl ze rust.

11. Neem je rust, slaap voldoende

Zorg ervoor dat je ‘s nachts genoeg slaapt. Het ontbreken van een goede nachtrust kan het vermogen om vet te verbanden verminderen.

12. Heb geduld, afvallen kost tijd

Om je doel te bereiken zul je geduld moeten hebben. Het eindresultaat (je doelen) zijn niet in twee weken haalbaar. Op een gezonde manier gewicht verliezen kan redelijk snel, maar je zult geduld moeten hebben. Maak voor jezelf realistische en haalbare doelstellingen. Je ultieme doel zou moeten zijn, dat je bezig bent met het bouwen van een gezond lichaam, niet om een aantal kilo minder te wegen.

13. Geloof in jezelf

Als je snel af wilt vallen en je weet dat dit je een beter gevoel geeft, dan moet je vertrouwen hebben. Op het moment dat je geen vertrouwen hebt, zullen je inspanningen om af te vallen mislukken. Wees voorbereidt dat het nodig is om een aantal dingen op te offeren om snel af te kunnen vallen. Zorg ervoor dat je niet in de verleiding komt om chocola, ijsjes en koeken te eten.

Moedig jezelf aan en beloon jezelf als je een aantal doelen bereikt hebt. Evalueer regelmatig de progressie die je boekt. Wees niet ontmoedigd als je een keer de doelstellingen niet haalt. Probeer de week erop weer om die beoogde doelstellingen te halen.

Wees consequent, gedisciplineerd en zeer gemotiveerd. Om gewicht te verliezen dien je je schema strict te volgen, om de doelstellingen die je gesteld hebt te behalen.

14. Op dieet, 5 mini tips:

•eet 2 stuks fruit en 2 ons groente per dag
•eet normale porties
•sla geen maaltijden over
•koop vers eten (geen fastfood)
•drink geen fris waar te veel suiker in zit

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :