Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

Keto dieet

Het Keto dieet legt de nadruk op het vermijden van koolhydraten. De gemiddelde Nederlander eet al gauw tussen de 300/500 koolhydraten op een dag. In de werkelijkheid heeft een mens niet zoveel nodig.

Door koolhydraten uit je voeding te schrappen komt je lichaam in een ketose staat. Dat houd in dat je lichaam nauwelijks koolhydraten kan verbranden waardoor het je lichaamsvet als energiebron gaat gebruiken. Een belangrijke regel is om je eiwitinname te verhogen. Dat zal je spiermassa tijdens het vet verlies beschermen, waardoor je uiteindelijk genoeg spiermassa over houd.

 

Wat je wel en niet mag eten tijdens een Keto-dieet:

– Vleeswaren zoals; vis, rosbief, biefstuk, rundervlees, kip en kalkoenvlees.
– Olijf olie, kokosolie of boter, eieren om te bakken
– Yoghurt, noten , kaas, pindakaas ( alleen van Calve) , Wheyshake
– Groenten zoals; doperwten, sperziebonen, broccoli, spinazie
– fruit: hooguit 1 stuk fruit zoals een appel, peer of kiwi.

Uit de bovenstaande voorbeelden kan je afleiden dat je lichaam de nodige energie uit de eiwitten zal gaan halen. Als je dit combineert met bijvoorbeeld een paar keer per week fitness is het mogelijk om het vetverbranding- proces te versnellen (met nauwelijks spierverlies)

Vermijd Brood, Pasta, aardappelen, Rijst en Suikers!
Wanneer je deze vijf uit je dagelijkse voeding schrapt dan kom je al een heel eind! Je hoef echt geen honger te lijden en met extra eiwitten zoals pindakaas ( Calve) veel extra groenten en heerlijke vers gebakken vleeswaren zal je lichaam genoeg energie hebben.

Hoeveel koolhydraten mag ik dan eten?

Zo min mogelijk. Alle koolhydraten moeten uit je Keto voeding komen bijvoorbeeld door extra groente op te scheppen. In de eiwitrijke voeding vind je dit ook maar in mindere maten, met een keto dieet zal je ongeveer tussen de 25 en 50 gram koolhydraten per dag naar binnen krijgen.

Voor een optimaal resultaat kan je een voedingsschema maken en je hier ongeveer drie maanden aan houden. Het is goed mogelijk om tussen de 5 en 25 vetpercentage te verminderen, afhankelijk van je huidige statistieken.  Er zijn genoeg mensen die het als een nieuwe levensstijl verkozen hebben. Je zal na enkele weken al merken dat je de koolhydraten niet mist en je al genoeg hebt aan minder koolhydraten je in je lichaam.

Om het vol te houden kan je afspreken om 1 keer per week een koolhydraten dagje vrij te houden waarin je de hele dag tot maximaal 500 koolhydraten mag eten, dat kan ook iets lekkers zijn zoals een ijsje, reep chocolade, of een dagje buiten het huis eten met de familie? Het is onmenselijk om nooit meer wat lekkers te eten dus houd het maximaal op 1 dagje in de week.

Keta dieet schema ( voorbeeld)

Maaltijd 1:

– 4 gebakken eieren ( 2 zonder dooier)

– 1 eetlepel olijfolie

– 1 kiwi

– handje walnoten ( 15 gram)

 

Maaltijd 2:

– 100 gram kipfilet plakjes

– 100 gram tonijnblikje

– 100 gram groente salade

– 1 theelepel pindakaas

– 40 gram Wheyshake

– 200 ml water

 

Maaltijd drie :

– 200 gram biefstuk

– 1 theelepel bak en braad boter

– 300 gram snijboontjes

 

Maaltijd vier:

– 400 gram yoghurt (zonder toevoegingen )

– 1/2 eetlepel cacao poeder

– drie druppels stevia extract voor de smaak

 

De totale voedingswaarde van dit voorbeeld schema bevat:

vetten: 82 gram

Koolhydraten: 51 gram

eiwitten: 193 gram

calorieën: 1773

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :