Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

6 snacks om aan je koolhydraatarm dieet weekmenu toe te voegen

Dus je wilt een koolhydraatarm dieet weekmenu opstellen en weet niet waar je moet beginnen?

koolhydraatarm eten is echt geweldig, het mooiste is dat wanneer mensen hen koolhydrateninname laag houden ze geen calorieën hoeven te tellen.

Dat komt omdat mensen automatisch calorieën verminderen, zonder hen voedinginname te hoeven verminderen.

Deze simpele methode heeft bewezen dat het een krachtige invloed tijdens het afvallen heeft. Ongeveer 2-3 keer meer dan een caloriearm laag in vetten dieet.

Interessant is, dat er talloze voldaan gevende koolhydraatarm vriendelijke voedsel is die mensen als heerlijk beschouwen. Dit soort voedsel kan regelmatig consumeert worden, geeft een voldaan gevoel, terwijl het metabolisme er ook zijn voordeel uit haalt.

Veel van deze soorten voedsel zijn erg gezond, hieronder zijn zes voedingsmiddelen die koolhydraatarm/keto vriendelijk zijn.

1. Boter

Boter werd altijd in diëten gebruikt.Daarna werd het verketterd omdat het hoog in verzadigde vetten ligt en begonnen mensen het te vervangen door margarine.

Toch.. heeft boter een terugkeer als gezond eten gemaakt, vooral voor de koolhydraatarme eters is het ideaal. Zorg alleen wel dat het een hoogwaardige kwaliteit is, zoals grasgevoerde boter, die beter voor het hart is en voedingstoffen zoals Vitamine K2 bevat.

Houd in je achterhoofd dat boter met een maaltijd gegeten wordt, en niet als een maaltijd… ik denk niet dat je maaltijd met je middageten vervangen of een smak boter door je koffie een goed idee is.

Calorieënafbraak: 99% vet, 1% eiwit

Andere hoogwaardige vetten zoals in geitenkaas (vetten en eiwitten) en slagroom zonder suiker (meestal vet) zijn ook uitstekend voor het koolhydraat arm dieet.

2. Noten en pindakaas

Het is fout om ervan uit te gaan dat koolhydraatarme diëten alleen vlees en vet bevatten. Naast alle groentes, zijn er nog een ton andere plantaardige middelen die je hierbij kan eten.

Een goed voorbeeld zijn noten.. met namen amandelen, macadamia noten, walnoten en diverse anderen. Noten zijn ongelofelijk voedzaam, en zitten vol met gezonde vetten en voedingstoffen zoals vitamine E en magnesium.

Diverse studies laten zien dat het eten van noten, veel ziektes,inclusief hartkwalen en diabetes type 2  verlagen. Noten kunnen ook gegeten worden als ze zout bevatten en niet met ongezonde oliën besmeurt zijn.

Het enige probleem met pindakaas ( en soms te pinda’s zelf) is dat ze energie opwekkend en smaakvol zijn dat je er al gauw teveel van kan eten.

Calorie afbraak bij amandelen: 74% vet, 13% eiwtten, 13% koolhydraten. per (28 grams) bevat  5 gram koolhydraten.

3. pure chocolade

Pure chocolade is een super tussendoortje.

Het zit vol met voedingstoffen, vezels en krachtige antioxidanten. In feiten, bevat het zelfs meer antioxidanten dan blauwe bosbessen. Studies laten zien dat chocola indrukwekkende voordelen voor de harttoestand heeft.

Het kan je bloeddruk verlagen, HDL (goede cholesterol) verhogen, beschermen tegen LDL van oxidanten en insulineresistentie verminderen.

Een studie liet zelfs zien dat mensen die vijf keer per week chocolade aten tot wel 57 procent minder risico op cardiovasculaire ziekte hebben. Chocolade bevat vaak suiker, maar als je er eentje met hoogwaardig cacao vindt (70-85%), dan zal de hoeveelheid minimaal zijn en de meeste calorieën uit goede vetten bestaan.

Calorie afbraak: 64% vet, 5% eiwitten, 31% koolhydraten. (28 gram) bevat 10 gram koolhydraten, afhankelijk van het merk.

4. spekzwoerd

Spekzwoerd is een heerlijke snack, het is in principe gebakken varkens huid.

Spekzwoerd zit vol met eiwitten, maar op een andere manier dan eiwitten in spiervlees. Paleo experts delen de mening dat het eten van teveel spiervlees gebrek aan aminozuur glycine kan geven.

Deze aminozuur wordt gevonden in grote schalen in andere delen van dieren, onder meer in organisch vlees en sneden in de pezen en huid.

Spekzwoerd  is erg rijk aan glycine. Spekzwoerd is ook rijk aan enkelvoudige onverzadigde oliezuur, hetzelfde vetzuur die in overvloed in olijf olie zitten.

Het probleem met spekzwoerd is dat ze ook erg hoog in de omega 6 vetzuren zitten en niet zo voedzaam als andere delen van een dier zijn, dus ik zou er niet teveel van eten.

Calorie afbraak: 52% vet, 48% eiwitten, geen koolhydraten

5. Avocado’s

Avocado’s zijn een andere super gezonde koolhydraatarm plantaardig voedingsmiddel. Ze zijn in principe een fruit en toevallig rijk aan bepaalde voedingstoffen, vooral aan vezels en kalium.

De meeste vetten (meer dan 60%) zijn enkelvoudig onverzadigde, met kleine hoeveelheden verzadigde en meervoudig onverzadigde vetzuren.

Avocado’s lijken voordelen voor het metabolisme en hart gezondheid te hebben.. wat het een perfecte  combinatie maakt.

Een studie waarbij mensen met een hoog cholesterol  voor zeven dagen een avocado rijk dieet moesten volgen, verlaagde het LDL en triglyceriden met 22 procent, terwijl de HDL waarde met 11 procent stegen.

Calorie afbraak: 77% vet, 4% eiwitten, 19% koolhydraten. De meeste koolhydraten bestaan uit vezelfs

6. Bacon

Bacon wordt vaak gezien als “snoep vlees”

Dit is geen verassing, als je kijkt naar hoe smaakvol het is. Bacon is verketterd door twee redenen.. omdat het hoog in verzadigd vet is, en omdat het bewerkt vlees is.

Lost van het feit dat verzadigd vet compleet onschadelijk is, beseffen veel mensen niet dat het merendeel van het vet uit bacon ( ongeveer 2/3) onverzadigd is.

Dat betekent dat de meeste bacon uit de winkel bewerkt is, wat gelinkt wordt aan een grote kans op kanker en andere ziektes.

Om deze reden, is het belangrijk om kwalitatieve, onbewerkte bacon, bij voorkeur van weiland varkens te consumeren. Op deze manier zal je bacon die nitraat / nitriet vrij is eten.

Ondanks ik bacon ( of ander bewerkt voedsel) gezond noem, kan het met regelmaat tijdens een koolhydraat arm dieet zonder risico’s gegeten worden.

Calorie afbraak: 70% vet, 29% eiwitten, 1% koolhydraten

De conclusie

Houd in je achterhoofd dat het teveel van deze heerlijke dingen ( vooral pindakaas), dat je minder snel gewicht verliest.

Het merendeel van het voedsel op een koolhydraat arm dieet zou onbewerkt moeten zijn, echt voedsel, vlees, vis, eieren en alle soorten groentes, noten, zaden, gezonde vette en zelfs wat fruit.

Maar je kan nog steeds van heerlijk voedsel en genieten van de verbazingwekkende metabolisme voordelen van een koolhydraatarm/ketose dieet. Heel veel succes met het opstellen van je koolhydraatarm dieet weekmenu!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :