Afvallenpro

Een bijzondere blik op diverse afvalmethodes

9 tips die je helpen afvallen op een natuurlijke manier

Er zijn veel manieren om gewicht te verliezen. Natuurlijk afvallen is daar één van. Als je er op natuurlijke wijze in slaagt zal het gewicht minder snel terugkeren.In dit artikel  onthul ik 9 manieren om zo natuurlijk mogelijk af te vallen.

1. Maak een boodschappen lijstje

Supermarkten zijn zodanig ingericht om overbodige producten te kopen. Heb je er weleens bij stilgestaan waarom melk, eieren en vlees helemaal achter in de winkel liggen? Alle basis producten worden in de schappen gelegd waardoor je een heel rondje door de winkel moet lopen. Veel mensen hebben de gewoonte om impulsief producten te kopen. In deze producten zitten vaak veel calorieën. Chips, cake en snoepgoed heb je niet nodig. Maak dus een boodschappenlijstje en koop alleen de producten daar op staan.

2. Eet kleinere porties

Het is belangrijk om je porties te verkleinen. Vind je het moeilijk om een goede hoeveelheid te kiezen? Neem een stuk vlees, kip of vis ter grootte van een pak kaarten om aan je dagelijkse hoeveelheid eiwitten te voldoen. Door het nuttigen van gematigde porties, leer je je lichaam en geest te wennen aan een normale hoeveelheid eten. Dit is erg belangrijk om nieuwe eetgewoontes aan te leren en om een gezond dieet te volgen.

3. Eet eerst het voedsel met weinig calorieën

Er bestaat geen magisch voedsel waardoor je vanzelf slanker wordt. Wel bestaat er caloriearm voedsel: 100 gram broccoli bevat 25 calorieën en het lichaam verbrand er 80 bij de spijsvertering. Ander caloriearm voedsel die spijsvertering bevorderen zijn asperges, bloemkool, selderij, sla en courgette. Dit zijn een gezonde voedingsmiddelen die niet aan je dieet mag ontbreken.

4. Meer spiermassa opbouwen

Spiermassa is het meest actieve weefsel in ons lichaam waardoor je de hele dag calorieën verbrand. Als je erin slaagt om je spiermassa te verhogen met 1 kilo, helpt dit je 100 calorieën per dag extra te verbranden. Aldus mag lichaamsbeweging het natuurlijke afvallen ook niet ontbreken.

5. Maak duidelijke en haalbare doelstellingen

Om op een natuurlijke manier af te vallen is het erg belangrijk dat je duidelijke doelstellingen hebt. Door het maken van deze doelstellingen zul je een plan hebben om te volgen en kun je je leefstijl makkelijker aanpassen om je doel te bereiken. Concentreer je op zowel de korte- als de langetermijn. Je kunt een korte termijn doel hebben om een halve kilo in een week kwijt te raken. Dit is een hoeveelheid die je op een gezonde manier kunt verliezen in een week. Je kunt deze halve kilo in een week bereiken door elke dag 500 calorieen minder in te nemen dan je lichaam verbrand. Een makkelijke manier om deze 500 calorieën te behalen is door te bewegen of een goed dieet te volgen. Voor het beste resultaat gebruik je een combinatie tussen lichaamsbeweging en dieet.

6. Geduld is een schone zaak

Zo cliché maar toch klopt het. Je overgewicht is vast niet de afgelopen drie dagen ontstaan. Kijk dus niet raar op dat afvallen tijd kost.
Focus je op een goed dieet en hou je hier gedurende 8 tot 12 weken strikt aan. Wanneer je hiermee begint, moet je er rekening mee houden dat je lichaam in het begin tegen stribbelt. Houd je aan je schema en wees niet gelijk gedemotiveerd als je niet meteen gewicht verliest. Met geduld en volharding kan je lichaam meer vet gaan verbranden. Heb geduld en je ziet resultaat.

7. Kijk eens in de spiegel

Als je in een afslankproces zit wil je vooruitgang zien die ook daadwerkelijk zichtbaar zijn. Je kunt voor de spiegel gaan staan om de vooruitgang te zien. Kijk goed naar de probleem gebieden waar het meeste vet zit zoals de heupen en dijen voor de vrouw en de buik bij mannen. De weegschaal kan soms geen verschil aangeven, de spiegel geeft dan duidelijkheid of je meer spiermassa hebt gekregen en vet hebt verloren.

8. Houd een dagboek bij

Het is belangrijk om een soort van dagboek bij te houden. Doordat je een dieet-dagboek bijhoudt weet je precies wat je eet en hoeveel je eet. Door dit bij te houden krijg je een compleet beeld van wat je eet gewoontes zijn. Je weet precies hoeveel maaltijden je op een dag eet, de hoeveelheid en op welk tijdstip je de maaltijden eet.

Behalve het opschrijven van alles wat je eet en drinkt, kun je in het dieet-dagboek opschrijven hoe je je voelt, gedachtes en reacties op elke maaltijd. Je kunt zoiets opschrijven als, had je echt honger toen je je laatste maaltijd at, of was het uit verveling? Of at je juist omdat je blij was of juist verdrietig? Dit zijn belangrijke punten om op te schrijven in je dagboek. Op deze manier kun je erg veel leren over je lichaam. Op deze manier kun je op een natuurlijke en gezonde manier goed afvallen.

9. Denk na over wat je eet

Als je op het punt staat om iets te eten of te drinken, denk dan even na of hetgeen je wilt eten of drinken je zal helpen bij het behalen van je doelstellingen. Door rekening te houden met wat je eet en drinkt, krijg je een duidelijker beeld van je eet- en drink-gewoontes. Dit kan je helpen bij het maken van keuzes die nodig zijn om op een natuurlijke manier af te vallen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This div height required for enabling the sticky sidebar
Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :